התחברות



בהדרכה זו נלמד כיצד להכניס לוגו לתוך קובץ סקטצ'אפ בצורה כזו שיופיע בכל תמונה שתייצרו מהמודל.

לרכישת הקורס לחצו כאן

ייבוא וייצוא קבצים הוא מאוד קל, 

בהדרכה זו ניקח קובץ אוטוקאד ונלמד איך לייבא ולייצא אותו בצורה נכונה וקלה.

לרכישת הקורס לחצו כאן
ראשון, 14 דצמבר 2014 11:35

מדוע כדאי לשדרג לסקטצ'אפ 15

נכתב ע"י

 

גרסת סקטצ'אפ 15 כבר כאן! 

 אז למה בעצם כדאי לי לעבור?

 

הרי התרגלנו לאייקונים, לא צריך להתמודד עם הורדות וכל מיני דברים שאולי לא יעבדו...

 

ישנם מספר שינויים בולטים בגרסה זו, החזק בינהם הוא העובדה שהגרסה היא סוף סוף 64 ביט!

שזה אומר שעכשיו סקטצ'אפ באמת יוכל לנצל את היכולות של הזיכרון במחשב (זיכרון ה Ram)

ולעבוד טוב יותר עם קבצים גדולים.

 

עד עכשיו, גם אם יש לך מחשב ממש חזק, בטח שמת לב שהתוכנה לא ממש סוחברת קבצים גדולים-

החל מכמה עשרות מגה מרגישים האטה, קובץ ששוקל 200 מגה כבר כמעט לא זז.

 

בגרסה זו כן נוכל להתנהל בקבצים גדולים בקלות והתוכנה (אמורה) לתפקד ולא לקרוס כמו שהיתה בעבר.

זהו חידוש שהקהילה הסקטצ'אפיסטית ייחלה לו כבר שנים והנה הוא כאן.

 

אבל חוץ מהשינוי הזה, יש עוד כמה:

נתחיל מהאייקונים החדשים שנראה בסרגל הכלים Drawing

המרחיבים לנו את טווח העבודה בשרטוט-

 

א. כלי המלבן המסובב

rectangle

 

אייקון חדש זה מאפשר לנו לעשות מלבן בזויות שונות בקלות:

1. נבחר את הפקודה

2. שני הקליקים הראשונים יגדירו את אורך הצלע

3. הקליק השלישי מגדיר את אורך הצלע השניה, וגם את הזוית.

ניתן גם להקליד ערך מספרי:  

נקליד את מספר המעלות הרצוי-> פסיק-> המידה של הצלע.

למשל 45,100 

כאשר נרצה זוית של 45 וצלע של 100 ס"מ.

 

כמה זה שימושי?

זה בהחלט חוסך לנו את השימוש בפקודה Rotate

אבל בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים, כמה כבר צריך מלבן מסובב?!

 

הפקודות הבאות עוזרות לנו לייצר קשתות חדשות שלא היו:

ב. קשת מהמרכז:

arc

 

1. הקליק הראשון יהיה במרכז,

2. הקליק הבא קובע את התחלת הקשת,

3. הקליק האחרון את סופה.

 

עד עכשיו היה לנו רק את כלי הקשת שנקרא "2 נקודות" וזו בהחלט קשת שיכולה להיות שמישה

הרבה יותר.

 

ג. קשת של 3 נקודות

3-point

 

קשת זו גמישה יותר:

1. קליק ראשון בהתחלה

2. קליק שני באמצע

3. קליק שלישי בסוף.

 

נשתמש בקשת זו לרוב כאשר נרצה לשרטט "לפי העין" ופחות כאשר יש פרמטרים מוגדרים

להיצמד אליהם.

 

ד. כלי הפאי.

כלי זה מאפשר לנו ליצור קשת שהיא כבר פאה סגורה, מה שיוצר צורה של פקמן:

 pie

 

 1. קליק ראשון במרכז הפאי

2. קליק שני בהתחלה

3. קליק שלישי בסוף.

 

פקודה זו בעצם חוסכת לנו לשרטט פאה,

אפקטיבי במצבים שבהם הקשת שאנו יוצרים אינה נמצאת על המישור הרצוי וקשה לנו ליצור ממנה

משטח סגור.

 

כן, אני יודעת-

נחמד אבל לא יגרום לכם להחליף גרסה.. אוקי, אוקי- 

ומה לגבי הסגנונות המהירים?

 

דרך נוספת יצירתית בה הח'ברה של סקטצ'אפ חשבו שתעזור לנו לעבוד מהר

יותר במחשב היא ליצור לנו סגנונות מהירים.

ניכנס לתפריט Window-> Styles

ושם, בקטגוריה Default Styles

נראה שיש סגנונות עם אייקון ירוק חדש.

styles

כל סגנון כזה הוגדר כך שיעבוד בצורה מהירה לעומת איכותית.

לחצו עליהם כדי לגרום למודל לעבוד אפילו מהר יותר!

 

(אגב, את ההגדרות שהגדירו כאן ניתן גם להגדיר בגרסאות קודמות,,

היתרון פה שזה כבר מוכן מראש).

 

לסיכום-

עד כמה שהתרשמנו מהמלבן המסובב, אם משהו כנראה ישכנע אותנו

לעבור גרסה זו העובדה שהתוכנה עובדת עם 64 ביט,  

שלדעתי נתון זה מביס את כל האחרים בהליכה.

 

אבל היי, יש עוד טריק נחמד שאולי אינכם מכירים:

מי שעובד בתוכנה כבר שנים והחליף גרסאת בטח יודע שבכל גרסה הדמות המרכזית משתנה:

פעם אחת בן, פעם אחת בת ואפילו משנים בין מוצא כדי לגוון.

 

בכל אחת מהגרסאות, החל מ-7 בה הומצאו הקומפוננטים הדינמיים,

ניתן להטריד מי.. כלומר, להקליק על הדמות

וכך לשנות בה משהו.

 

בגרסה זו, ניקח את כלי היד מתוך סרגל הכלים שנקרא Dynamic Components

ונקליק על הדמות (שמה סטיב, אגב)

כל קליק יחליף לו את צבע המשקפים! מדהים!

Steve

 

 

טוב, בסדר- אם הטריק הזה לא קנה אתכם,

אוכל לתת משפט אחרון של שכנוע:

אם תורידו את גרסת ה-פרו,בניגוד לקודמותיה שהיו גרסאות של 6-8 שועת,

זוהי גרסה ל 30 יום.

כלומר, יש לכם חודש של שימוש מלא בכל הפיצ'רים של גרסת הפרו,

שזה שמיש בעיקר עבור ייצוא וייבוא קבצי אוטוקאד.

לאחר חודש הגרסה תשתנמך לגרסה הרגילה ולא תצטרכו להתקין מחדש שום דבר,

פשוט לא יהיו כבר הפונקציות של גרסת הפרו.

 

להורדת גרסת ה-פרו וגם את כל שאר הגרסאות, לחצו כאן 

להורדה נוחה מתוך האתר הרשמי של סקטצ'אפ.render

 

מי שעובד או רוצה לעבוד עם תוכנת V-ray (תוכנת הרינדורים שכבשה את שוק ההדמיות)

וי-ריי כבר הוציאו גרסה מיוחדת העובדת עם סקטצ'אפ 15,

כך שלא תהיה בעיה להתקין את וי-ריי עליה.

תוכלו להוריד את גרסת הדמו ישירות מהאתר הרשמי כאן

(אבל פה צריך להרשם לאתר כדי שתוכלו להוריד, ההרשמה היא בחינם).

 

אם עשיתי לכם חשק לא רק להתקדם לגרסה 15,

אלא להתקדם בכלל לרינדורים יפים יותר-

 

מוזמנים לקורס וי-ריי אונליין!

בקורס זה לומדים דרך המחשב בהקלטות ערוכות ומסודרות

(כן, אפשר גם בפיג'מה)

עם תמיכה מלאה מצידי.

 

כל הפרטים נמצאים כאן,

תוכלו להרשם וכבר היום לעשות את הרינדור הראשון שלכם!

מגניב, לא? :)

 

 

 מוזמנים להשאיר תגובות כאן למטה,

ולשתף את המאמר עם חבריכם :)

 

שלכם,

ענבל

 בפעם הקודמת למדנו כיצד לעשות רקע למודל,

בפעם הבאה ניישם את הידע הזה גם על מיקום לוגו ואז שמירת הסגנון במחשב באופן תמידי.
 
אבל השלב הראשון הוא ליצור את הלוגו!
לרכישת הקורס לחצו כאן

נלמד כיצד לקחת תמונה מהמחשב ולהגדיר אותה בתור רקע למודל,

כך שיוכל להופיע בכל סצינה וסצינה!

לרכישת הקורס לחצו כאן

 

לפני שנקפוץ למקום המגניב של הוספת רקעים,
בואו נוריד קצת רקעים של שמים למחשב!
 

אספתי לכם כמה מקורות נחמדים להורדה של תמונות איכותיות.

לרכישת הקורס לחצו כאן
הפעם נלמד כיצד לארגן את הקובץ עם שכבות!
 
שכבות הן קבוצות שאפשר לשים בהן דברים.
כמו שיש מגירת סכו"ם, מגירת סירים ומגירה לצלחות,

כך בקובץ שלנו יכולות להיות שכבת צמחיה, שכבת מכוניות, שכבת אנשים וכו'...

לרכישת הקורס לחצו כאן
הפעם נלמד כיצד לייצר סצינות (מבטים קבועים) שאח"כ נוכל לעבור
 
בינהם מהר וכך לראות את המודל כסרטון.
 
בשביל מה זה טוב?
 
 נחלק את הענין ל- 2:
 
א. יצירת סצינות = תמיד טוב וחשוב בכל מודל.

ב. יצירת סרטון = זה שלב אפשרי אך ממש לא הכרחי בכל מודל.

לרכישת הקורס לחצו כאן
הפעם נעשה הפסקונת מעבודה על החניון והחוץ לטובת הורדה
ממש ממש איכותית של המון קומפוננטים של אנשים.

 

לרכישת הקורס לחצו כאן
עמוד 1 מתוך 2
Cron Job Starts