התחברות



איך מתחילים פרויקט? כיצד פרויקט קורם עור וגידים?

 

רבים שואלים אותי מה התהליך שצריך לעבור כדי להתחיל-להמשיך-ולסיים פרויקט.

המאמר הזה יסביר כיצד התהליך מתבצע, בעזרת אילו תוכנות ובאיזה פרק זמן ועלות.

 

שרטוט ידני

*נחלק את הפרויקטים לשלושה סוגים:

א. פרויקטים לימודיים

ב. פרויקטים אמיתיים (כאשר יש  לקוח משלם)

ג. פרויקטים קטנים. למשל , קורס לימודי שבו יש לעצב רק חדר אחד או לקוח הרוצה הדמיה של חדר השינה או המטבח בלבד.

 

.

 

שלבי עבודה:

  1. 1. להכיר את הפרויקט

בין אם הפרויקט הוא לימודי אמיתי, יש לו מועד הגשה (דד-ליין) ודרישות מסוימות להגשה כגון אילו תוכניות וכמה חתכים צריך, באיזה קנה מידה ועל איזה גודל גיליון יש להדפיס את הכל. רצוי מאוד לברר מה צריך לעשות ועד איזה תאריך לפני  שמתחילים: כך נוכל לתכנן את הזמן בחוכמה .

 

  1. 2. לשרטט בדו מימד

מתחילים מתוכניות בדו-מימד: רצוי שיהיו בפורמט ממוחשב (בתוכנת אוטוקאד או תוכנת שרטוט אחרת) אבל גם תוכניות ידניו ת הן התחלה טובה.

*בפרויקטים קטנים, ניתן להתחיל ישירות בתוכנת התלת מימד, סקאטצ'אפ (SketchUp) אך בפרויקטים גדולים הדרך הכי קצרה היא  להתחיל דווקא בדו מימד דרך אוטוקאד.

3. לתכנן ולעצב

נתכנן ונעצב את החלל. לפירוט נוסף על נושא זה, נא ראו את המאמרים:

 

 

 

  1. מאוטוקאד לסקאטצ'אפ3. להעביר את הדו-מימד לתלת מימד

לאחר שהחלטנו על תכנון החלל: חדרים, שירותים, מדרגות, כניסה, וכדומה, אפשר להמשיך לשלב הבא שהוא הדמיה הממוחשבת בתלת מימד:  נעביר את התוכניות בדו מימד מתוכנת אוטוקאד אל סקאטצ'אפ וכך נקבל את כל הקווים בצורה מדוייקת כולל שכבות ושמירה על בלוקים.

  1. 4. בנייה בתלת מימד= מידול

לאחר שהעברנו את הקווים מאוטוקאד, נהפוך אותם לקירות בתלת מימד וניצור פתחים לחלונות ולדלתות, נוסיף אובייקטים מוכנים מראש (בלוקים) כגון ריהוט, צמחיה, גופי תאורה, הנמכות גבס, מפלסים, מדרגות, גינון ועוד.

 

  1. 5. הוספת צבע וטקסטורות

במקביל לאיבזור החלל באובייקטים נצבע אותו בטקסטורות שונות: לרצפה ניתן טקסטורה של ריצוף נבחר כגון פרקט, טרצו, בטון מוחלק ועוד, נצבע את הספות בטקסטורות של בדים ואת הקירות בטיח או טפטים .

יש מלאי עצום של טקסטורות בחינם דרך פוטשופ, וניתן לשנות את צבען וגודלן דרך סקאטצ'אפ או פוטושופ.

 

6. מבטים

    לאחר הבניה, נבחר מספר מבטים אותם נרצה להציג בפרזנטציה. המבטים הסופיים יהיו בפורמט של תמונה רגילה אותה אפשר לשלוח במייל, לצרף למצגת, להדפיס על פוסטר וכדומה.

    את המבטים, במידה ויש צורך, ניתן לשפץ ולהוסיף להם צמחיה, שמים, אנשים או לעשות תיקוני צבע דרך פוטושופ.

    7. הדמיות= רינדורים

      במידה ונרצה לרנדר מבט או מספר מבטים מתוך המודל, נעשה את זאת לאחר שהמודל כולו כבר מוכן.

      נקבע את מספר הרינדורים הרצוי ואת גודל ההדפסה. בזמן הרינדורים אין צורך להיות לידי מכיון שהרינדור הוא תהליך הלוקח מספר שעות טובות אך בצורה לא רציפה: לאחר הגדרת ההגדרות והתאורה המחשב צריך "לחשוב" ואין צורך להיות מולו בזמן שהוא עושה זאת.

      לרינדור יש מחיר נפרד והוא נקבע לפני התחלת העבודה.  לאלו העושים את כל הפרויקט אצלי יש הנחה על הרינדורים.

       

      1. לאה בן לוי- חוברת8. פרזנטציה \ הגשה

      כאשר מדובר בפרויקטים גדולים יש פרזנטציה של פוסטרים ו\או חוברת. נבחר את הפורמט הרצוי ונבנה את הרקע בפוטושופ.  לאחר מכן נוסיף טקסט בפונט מעוצב ונשלב את המבטים שהכנו מסקאטצ'אפ וגם שרטוטים, סקיצות, תמונות מהשטח, לוח חומרים, לוח השראה וכדומה.

       

      1. 9. שילוב סקאטצ'אפ עם אוטוקאד בתוך הפרזנטציה:

      כאשר  נרצה למקם חתכים, תוכניות ריהוט, תוכניות סביבה ופריסות בתוך המודל, ניתן להעזר במודל שבנינו בסקאטצ'אפ וכך לחסוך עבודה רבה:

      תוכנית ריהוט ותוכנית סביבה: "נצלם" מבט על של תוכנית הריהוט ונשלבה בתוך תוכנית הריהוט האוטוקאדית וכך נקבל את קווי השרטוט המקווקוים, סימוני חתך ומפלסים, מידות והערות טקסט יחד עם הצבעוניות, הטקסטורות והאובייקטים של המודל התלת מימדי.

      חתכים ופריסות: בעזרת פקודת החתכים, נחתוך את המבנה בדיוק באותה הנקודה כמו החתך ו"נצלם" את המבט: נשלבו בתוך החתך האוטוקאדי או הפריסה .

       

       

      10. הדפסה

       

      נסגור את הקבצים להדפסה ונשלח אל מכון ההדפסות. ( ניתן כמובן לשמור את הקבצים לדיסק און קי ולקחת אותו למכון ההדפסות).

       

      Smileזהו, נגמר הפרויקט, נתראה בפעם הבאה

       

       

       

      שאלות שנשאלתי הרבה :

      1. 1. בפרויקטים קודמים, לא ממש עמדתי בדד-ליין ורק בדקה ה 90 הצלחתי להגיש משהו, אבל לא הייתי מרוצה מהעמידה בזמנים. האם תוכלי לעזור לי להגיש הפעם בזמן?

      -          בהחלט. פרויקטים עיצובים יכולים מאוד לתעתע מבחינת כמות הזמן שנדרשת לכל דבר, בייחוד כי דווקא כשממש לחוצים להגיש, למחשב יש נטיה לעבוד לאט יותר ( הגיוני, כי הקבצים כבר ממש גדולים) ובשל הלחץ יש לנו נטיה להתפזר, או לאבד קבצים ולעיתים לאבד את המיקוד על מה לעבוד.

      כאשר אני מלווה פרויקטים, עוד בשלב הראשוני אני מוודא אילו דברים יש להגיש ולמתי וכך אפשר לתכנן את הזמן ביעילותסיגל יצחקי- פוסטר חתכים.

      בכל פעם שאנו יושבים על הפרויקט אני מכינה רשימת שיעורי בית להכין לפעם הבאה וכך הפרויקט מתקדם בצעדים שהוא אמור להתקדם בהם. מעולם לא קרה שלא הספקתי להגיש מישהו בזמן ואני יכולה להבטיח שאני אתן לך את כל הזמן כדי שההגשה תהיה הכי יפה שתוכל להיות.

       

      1. 2. כמה שעות דבר כזה לוקח, ולאיזה סכום זה יכול להגיע? האם אפשר לסכם על מחיר מראש?

      פרויקטים מהסוג הזה הם כאלו היכולים להיות ממוקדים ומהירים, או כאלו הנמרחים ומשתנים: הכל תלוי ברמת ההחלטיות שלנו: ככל שנהיה החלטים לגבי עיצוב החלל כך נוכל למדל אותו מהר יותר.

      אחד הסימפטומים של מידול בתלת מימד הוא סימפטום ה"התחרבשות" : התלבטות ושינויים לאחר שראינו איך החלל נראה בפועל בתלת מימד, או במילים אחרות: "המממ, בעצם אני רוצה את הקיר הזה אפור ואת הספה הזאת בכיון הפוך... רגע,אולי בצבע ירקרק? "

      זהו תהליך טבעי שקורה לכולם, גם לי, כי כמעט בלתי אפשרי לדעת מראש איך כל הדברים יסתדרו בקומפוזיציה ובצבע בתלת מימד, וכיצד הם יראו ממבטים שונים. שינויים הם חלק מתהליך העיצוב, והם אלו שתורמים ליצירת חלל הרמוני ושלם.

      מכיוון שאין לי את היכולת הנבואית, לצערי, לדעת כמה זמן יקחו שינויים אלו, אין לי דרך לתמחר את הפרויקט מראש ולכן המחיר הוא לפי שעה.

      כאשר נעבוד על הפרויקט, אמקד אתכם בדיוק בדברים החשובים כדי שלא נבזבז זמן על דברים שלא יהיו רלוונטים בהגשה הסופית. המטרה שלי שבזמן הנתון יצא הפרויקט הכי יפה והכי מוצלח שיכול להיות.

      פרויקטים קטנים יכולים לקחת מספר שעות מאוד קטן, פרויקטים גדולים: 10 שעות, 20 שעות או יותר.

      1. 3. האם לאחר שנעשה את הפרויקט אוכל להציג אותו בתיק העבודות שלך באתר וגם בפרופיל שלי בקהילת המעצבים?

      בודאי, כל פרויקט זכאי להיות חלק מתיק העבודות ורינדורים זוכים להיות בעמוד הבית. בפרופיל שלך בקהילת המעצבים תוכלו להציג כל פרויקט שתחפצו, ממוחשב או אמיתי.

      Cron Job Starts