לפני 11 שנים 5 חודשים - לפני 11 שנים 5 חודשים#1518מאת heen123
בוקר טוב וחג שמח.
אני כרגע עובד על הדמיה חדשה,
אשמח לקבל הערות..אבל לפני- יש מספר דברים שאני יודע שצריך לתקן ולא מצליח.
יש פונקציה בVRAY ל"שקעים" בחומר. כלומר שלחומר יהיה עומק.
יש אפשרות להסבר/התייחסות לנושא? אני יודע שצריך את אותה תמונה של החומר רק בשחור לבן...אין לי מושג מעבר :/
חוץ מזה רציתי להודות לך מאוד על התגובות בנושא הקודם, לקחתי לצומת ליבי ואני עובד על זה!!
תודה רבה רבה
קבצים מצורפים:
עריכה אחרונה: לפני 11 שנים 5 חודשים מאת ענבל תורי.
לפני 11 שנים 5 חודשים - לפני 11 שנים 5 חודשים#1519מאת ענבל תורי
שלום חן,
שמחתי לעזור.
לגבי נושא השקעים:
זה אכן קיים בויריי וזה נקרא מפת באמפ (bump)
או מפת דיספלייסמנט ( Displacement)
שתיהן "מפות" שעוזרות לוי-ריי להבין אילו אזורים היית רוצה להבליט בטקסטורה ואילו אזורים היית רוצה להשקיע.
למשל, כדי שעץ מחוספס יראה אמיתי, הוא צריך להיות באמת "מחוספס" כלומר, שקוע בחלקו.
כדי שריצפה תיראה אמיתית, נוכל לשים טקסטורה של אריחים עם פוגות ולהגדיר במפה שכל פוגה תהיה שקועה.
מפת הבאמפ היא עדינה יותר ומפת הדיספלייסמנט ממש משנה את הטקסטורה לכזו שממש ממש בולטת. למשל, בשביל שטיח, קיר אבנים וכדומה.
כרגע נתייחס רק לנושא מפת הבאמפ, כי שימוש בה יותר נפוץ וגם יותר פשוט ליישום.
כדי לעשות זאת, יש להכין תמונה בשחור-לבן שהיא בעצם שכפול של הטקסטורה איתה אתה עובד, רק בצבעוניות של שחור-לבן-אפור.
ואז להגדיר את התמונה הזו בתור המפה שקשורה לחומר.
איך עושים?
1. מסמנים וי בחומר שבו רוצים לעשות מפת באמפ, ואז לוחצים על ה m. (מצורפת תמונה)
2. בוחרים את TexBitmap מתוך הגלילה ומקליקים על האייקון של ה Browse כדי לבחור את הטקסטורה שהכנת מראש מתוך המחשב.
אם הבאמפ מחוספס מידי או פחות מידי, תוכל לשנות את הערך שלו: ליד איפה שסימנת את ה-וי יש את הערך 1. אם תגדיל אותו, הבאמפ יהיה יותר מחוספס וההפך.
בהצלחה!
[/right]
קבצים מצורפים:
עריכה אחרונה: לפני 11 שנים 5 חודשים מאת ענבל תורי.
בעיקרון, דשא עושים עם מפת דיספלייסמנט, אבל בתור המלצה:
זה לוקח המון זמן ולא תמיד יוצא טוב.
עדיף להוסיף אלמנט זה בפוטושופ, במיוחד אם מדובר על משטח גדול.
דרך נוספת היא ליצור פשוט דשא בתור אובייקטים, בעזרת הפלאגין Make Fur.